Vaak gestelde vragen

Kan ik (een deel van de) bestelling retourneren?
Indien u niet tevreden bent met een levering of een artikel, verzoeken wij u om contact met ons op te nemen per e-mail. Als er sprake is van een incomplete levering, schade aan artikelen of bedorven artikelen bij aankomst zullen we in overleg met u zorg dragen voor een correcte afwikkeling en indien nodig retourname.

Is het mogelijk om minder dan 250kg te bestellen?
Nee, niet via Hobbyfarming.nl. U kunt alle artikelen van deze site wel per stuk via www.grevers-winkel.nl bestellen. Op dit moment ligt de ondergrens voor verzendingen op Hobbyfarming.nl op 250kg. De reden hiervan is dat palletverzending pas lonend is vanaf de ondergrens van 250kg. Alleen refractometers en (digitaal en analoog) en de Farm-O-San producten zijn via deze site per stuk bestelbaar, zonder bijkomende verzendkosten.

Moet ik aanwezig zijn op de dag van aflevering?
Ja, dat is wel gewenst. De vervoerder waar wij de spullen mee uitleveren, werkt met verschillende chauffeurs die uw situatie en de losplek niet kennen. U kunt in het bestelproces de dag selecteren waarop u de order wilt ontvangen. Ook vragen wij u om uw 06-nummer waarop de chauffeur u op de leverdag eventueel kan bereiken. Zo bepaalt u dus zelf wanneer u thuis bent om de goederen in ontvangst te nemen. Let op: het losadres moet bereikbaar zijn voor een grote vrachtwagen. 

Ik heb net besteld maar wil nog iets bijbestellen, kan dat?
Helaas, na betaling van uw bestelling is het niet meer mogelijk om nog iets bij te bestellen. Ons verwerkingsproces is daar niet op ingericht. U kunt wel een nieuwe order plaatsen en deze op dezelfde dag laten bezorgen. Het is daarbij helaas niet mogelijk om de gewichten bij elkaar op te tellen voor de volumekorting.

Ik heb een kortingscode van Hobbyfarming.nl hoe kan ik de korting krijgen?
Tijden het afrekenproces treft u een invoerveld kortingscode aan. Vul daar uw kortingscode in. Indien uw kortingscode geldig is op de datum van bestelling en van toepassing is op de artikelen die uw besteld, wordt de korting direct verrekend.

Ik heb de zending ontvangen, maar de factuur zat er niet bij.
Dat klopt. U ontvangt geen aparte factuur, enkel een gespecificeerd overzicht per email nadat u besteld heeft.

De chauffeur wil de pallet van de vorige levering niet retour nemen, waarom niet?
Dat klopt.Wij werken met eenmalige pallets. De pallet is niet in rekening gebracht en wordt ook niet retour genomen. Het grote voordeel is dat u geen ‘dood kapitaal’ in pallets heeft zitten en dat de pallet niet eerder op andere locatie met dieren is geweest.